1. SILD LÄKS KATKI (Kam)

Silla parandamine

Kambja

x

Hää ja kurja ingli mäng

Segakrupimäng; mänguosalisi 10-25 ja enam. Mängitakse toas ja väljas. Mängu alul kaks mängijat kõnelevad omavahel kokku, kumb neist hakkab hääks, kumb kurjaks ingliks; siis nad võtavad käterätiku, seisavad nii, nagu moodustaksid värava, ja rätikut kahevahel ülalt ette alla jne. ringi keerutades laulavad koos mängijatega:

:,: SILD LÄKS KATKI,
sild läks katki,
millega me parandame?:,:
:,: Hõbeveega, kullaveega,
viimane jääb kinni. :,:

Laulmise kestes käivad teised mängijad, kes enesest moodustanud ringi, rätiku alt läbi. Kui langenud laulu viimne takt, langetavad inglid rätiku ja see, kes jäi rätiku ette seisma, peab valima, kumma ingli juurde ta astub. Pärast seda, kui kinnijäänu on valinud oma seisukoha ja astunud ühe või teise ingli juurde, algab laul ja mäng jätkub. Laulu lõpul langeb jälle rätik ja see, kes juhtus rätiku ette seisma jääma (ta ei tarvitse olla viimane ringis või reas), peab jälle valima omale asukoha, ühe või teise ingli juures. Mäng kestab seni, kui kõik ringiskäijad on valinud asukoha inglite juures. Selle järele see ingel, kes on kuri, hakkab rätikuga enese juurde kogunuid peksma. Teised aga tõstavad hää ingli üles ja kannavad kätel.

Sillamängu mängiti Sipe koolis eriti rohkesti aastatel 7-15 tagasi.

ERA II 101, 33/4 (11) < Kambja, Vana-Kuuste v., Trulli t. – Sipe algk. Kog. Julius Jakobson, s. 1921, enda thlp. j. (1935).

Sildid
Postitatud Katõkõnõga mängu